تکنیک های سئو برای فروشگاه اینترنتی

چک‌ لیست سئو برای فروشگاه‌ های اینترنتی در سال 2025

گوگل در سال 2018 اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. به این معنی که نسخه موبایل سایت‌ها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل استفاده می‌شود. آیکون‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌کند که بازدید کنندگان سایت، محصولاتتان را به صورت رایگان در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی بصورت مستقیم تاثیری روی رتبه صفحات ندارد اما انتشار یک صفحه در شبکه های اجتماعی و تعامل بیشتر کاربران با آن صفحه منجر به بهبود رتبه صفحه خواهد شد. شاید بپرسید از کجا باید فهمید؟ اگر نگاهی به صفحه نتایج گوگل بیاندازیم، خواهیم دید که سایت‌های برتر برای این کلیدواژه، همگی سایت‌های فروشگاهی هستند که در آن‌ها محصولات قهوه خرد کن مولینکس به فروش می رسد.

این کار دلایل مختلفی اعم از تلاش برای دستکاری موتورهای جستجو، تجربه کاربری نامناسب و عدم توجه به ساختار سایت، از نشانه‌های یک سایت اسپم است. ضمن اینکه عواملی چون طول مناسب، عدم استفاده از کلمات کلیدی تکراری، خوانایی و تناسب با ساختار سایت در مورد طول URL مهم هستند. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. سئو یا بهینه سازی محصولات یک فروشگاه اینترنتی شامل نکاتی نظیر نوشتن توضیحات محصول منحصر بفرد و مفید، استفاده از کلمات کلیدی اصلی، انتخاب تگ Alt برای تصاویر محصول و … می شود. سرچ کنسول یک ابزار مهم در سئوی سایت است که گوگل به رایگان در اختیار کاربران قرار داده.

بنابراین شما چه بخواهید چه نخواهید، نمی‌توانید بیخیال این قضیه بشوید. در گذشته سرعت لود وبسایت مناسب، یک مزیت محسوب می‌شد اما الان تبدیل به یک باید شده است. چرا؟ استراتژی چه بود؟ ما یک محصول که فروش خوبی داشت را انتخاب کردیم، چند آیتم کوچک دیگر که همواره در کنار محصول اصلی کاربرد داشت را به آن اضافه کردیم و در نهایت یک پکیج کامل برای مشتری آماده کردیم. این‌جا مشتری به جای آن‌که صرفا یک تک محصول از ما خرید کند،‌ پکیج محصول و آیتم‌های مرتبط آن را با قیمت پایین‌تر خرید می‌کردند. من شخصا این تکنیک را در یکی از پروژه‌هایی که به‌عنوان متخصص سئو حضور داشتم، پیشنهاد دادم و نتیجه شگفت‌انگیزی بدست آوردم. این فروشگاه اینترنتی، چند آیتم مختلف از محصولات را در قالب یک پکیج در وبسایت معرفی کردند و جالب این بود که این پکیج،‌ به پرفروش‌ترین آیتم وبسایت تبدیل شد.

به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. کاری که شما باید انجام دهید این است که محتوای خود را به گونه‌ای تولید کنید که بتواند به عنوان یک فروشنده تمام عیار برای شما عمل کند. اینجا تکنیکی مطرح می‌شود به نام Message Mining که در این راستا به شما کمک می‌کند. در این تکنیک شما می‌توانید نقطه درد مشتری (Pain Point) و نیاز او را (Customer Need)‌ پیدا کنید و محتوای خود را در جهت رفع این دو بنویسید. کاربری که چنین کلماتی را جستجو می‌کند، بسیار به مرحله خرید نهایی نزدیک‌تر است و در نتیجه سود بیشتری به شما می‌رساند. حتما توصیه می‌کنم قبل از اینکه کورکورانه شروع به سئو سایت خود کنید، کیورد ریسرچ و تارگتینگ بسیار دقیق و حرفه‌ای انجام دهید و اولویت وبسایت خود را مشخص کنید.

به‌عنوان مثال یک وبسایت از راه تبلیغات کسب درآمد می‌کند و سایت دیگر از راه فروش محصول و یا خدمات. بنابراین اولین قدم این است که نحوه کسب درآمد وبسایت خود را مشخص کنید. اما چطور سئو محصولات فروشگاه خود را انجام دهیم؟ سئو محصولات نیاز به رعایت یکسری نکات دارد که ممکن است قبلا برخی از آن ها را رعایت کرده باشید. از تکنیکال سئو شروع کنید – به سراغ محتوا بروید – رعایت اصول سئو در ساختار سایت – نکات تکمیلی و اصولی سئو و برای دیدن جزئیات به این مقاله  مراجعه نمایید. برچسب یا تگ، ساختاری شبیه به همان دسته بندی سایت است و دقیقا هم باید با همین کاربرد در سایت استفاده شود. در واقع برچسب ها دسته بندی هایی با ساختار نسبتا کوچک تر هستند اما متاسفانه به دلیل آشنایی کم و نبود دانش کافی، این روزها تبدیل شده اند به بلای جان سئو سایت های ایرانی.

استفاده از هاست خوب که حجم ترافیک ورودی خوبی به کاربران می‌دهد و از قیمت و امنیت مناسبی برخوردار است می‌تواند در سئو سایت فروشگاهی شما کمک کننده باشد. اما همه این ها فقط و فقط ابزارهایی هستند که باعث می‌شوند موتورهای جستجو متوجه شوند که سایت شما تجربه‌ای باکیفیت را برای کاربران رقم می‌زند. در نتیجه، زمانی که یک نفر عبارتی را در اینترنت جستجو می‌کند، گوگل می‌داند که باید سایت شما را به او پیشنهاد دهد. الگوبرداری از تجربه کاربری سایت‌های موفقی مثل دیجی کالا و ترب انتخاب مناسبی برای استراتژی سئو سایت فروشگاهی ما نیست. هر سایت فروشگاهی هویتی دارد که برای اعتبار بخشیدن به آن باید استراتژی خاصی را پیاده سازی کرد. در این دوره با 10 استراتژی جذاب سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی آشنا خواهیم شد.

در ادامه با انواع خدمات سئو که می‌تواند به بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی کمک کند آشنا خواهید شد. دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط می‌تواند به افزایش اعتبار وب‌سایت شما کمک کند. علاوه بر این، تکنیک‌هایی مانند به‌روزرسانی و بهبود محتوای موجود که از قبل لینک‌هایی به آن اشاره می‌کنند، می‌تواند فرصت‌هایی برای ایجاد لینک‌های جدید فراهم کند. بررسی و پیگیری لینک‌های شکسته در سایت‌های دیگر و ارائه محتوای خود به عنوان جایگزین، یکی دیگر از روش‌های موثر در کسب لینک‌های باکیفیت است. اما اینکه دقیقاً کدام کلمات کلیدی مناسب شما هستند، نیازمند تحقیق دقیق است.

بنابراین فروشگاهی اینترنتی می‌تواند گزینه خوبی برای رسیدن به فروش مطلوب باشد؛ اما روش‌هایی برای موفقیت در این کار وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم. نیازی نیست کار خاصی انجام دهید؛ آن صفحه را حذف نکنید و Redirect 301 را نیز اضافه نکنید. تنها کافی است یک یادداشت را در آن صفحه قرار دهید که به مشتریان بگوید که این محصول موجود نیست و به زودی دوباره موجود می‌شود. یک توضیح انسان محور و جذاب که در آن از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده شده است؛ و در عین حال به طور طبیعی به یک محصول مرتبط نیز لینک داده شده است. هر سایت فروشگاهی هویت خاص خود دارد؛ پس بهترین راه برای اعتبار بخشیدن به آن ایجاد تمایز نسبت به رقبا است.

نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. محصولات ناموجود در سایت‌های فروشگاهی تاثیر شدیدی روی عملکرد سئوی سایت فروشگاهی دارند. محصولات در سایت فروشگاهی ممکن است بصورت موقتی یا دایمی دیگر در سایت موجود نباشند. باتری‌ها ممکن است براساس آمپرساعت و بر اساس مدل ماشین در دسته بندی‌های متفاوتی قرارگیرند.

همیشه یک عنوان جذاب می تواند مخاطب را به سمت مطلب و سایتتان بکشد، پس در دنیای اینترنت که دنیای رقابت است بر روی انتخاب مناسب ترین ها سرمایه گذاری کنید. دقت داشته باشید که باید برای مشتریان خودتان درباره محصولاتتان توضیح کامل و درستی ارایه دهید چون با این کار به مشتری احترام گذاشته اید و در نتیجه مشتری نیز جواب این احترام را خواهد داد. برای اینکه بتوانید در حوزه سئو سایت فروشگاهی از دیگران جا نمانید حتما موارد زیر را اجرا نمایید. ممکن است بازدیدکننده برای سایت های خبری، علمی، سرگرمی و… درآمد چندانی نداشته باشد ولی برای یک سایت فروشگاهی بازدید کننده حرف اول را می زند و منبع درآمد محسوب می شود. پس به این نتیجه می رسیم که داشتن بازدیدکننده بیشتر در سایت های فروشگاهی و نهایتا سئو یکی از فاکتورهای مهم و غیر قابل انکار است.

با فاصله گرفتن محصولات از صفحه اصلی سایت که اصولا مهمترین و معتبرترین صفحه در سایت‌های فروشگاهی است، شانس بررسی صفحات و ایندکس شدن توسط گوگل کاهش خواهد یافت. از طرف دیگر تعداد صفحات بالا در سایت‌های فروشگاهی، توجه به اصلاح مشکلات سئوی تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. کاربران در سایت‌های فروشگاهی برای خرید نیاز به بررسی و مشاهده چندین محصول و بازدید از چندین صفحه را دارند، پس بهبود سرعت سایت در این سایت‌ها اهمیت بالایی دارد. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایت‌های تازه راه‌اندازی شده به‌شدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را به‌صورت موقت در رتبه‌های بالایی نشان ندهد.

استفاده از کلمات کلیدی و نام برند در توضیحات متا کاربران را به کلیلک بر روی سایت ترغیب می‌کند. یکی از مهم‌ترین اقدامات و ترفندهای سئو که باید سئوکاران در جهت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو انجام دهند بررسی خطاها و مشکلات سایت است. این خطاها در پائین آوردن رتبۀ سایت تأثیر زیادی دارند و باید برای برطرف کردن آن‌ها به تمام توصیه‌هایی که گوگل می‌کند توجه داشت. در این مطلب سعی کردیم ترفندها و نکته‌هایی را در سئو سایت فروشگاهی بیان کنیم. استفاده از کلمات کلیدی، استفاده از افزونه‌ها و سایر ترفندهای گفته شده می‌تواند به شما در سئو سایت فروشگاهی‌تان کمک کند و باعث شود فروشتان چند برابر شود.

اگر در نتایج جستجو دیده نشوید، حتی با بهترین محصولات هم مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. یکی دیگر از اصول پایه سئو، مبحث url ها یا همان آدرس هر صفحه از سایت است. احتمالا شما هم در خیلی از سایت های تازه کار با یک سری آدرس صفحه بهم ریخته، طولانی، نامفهوم و… روبرو شده اید. در واقع url ها هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو گوگل اهمیت دارند. زمانی ، کلمات کلیدی دنباله دار تأثیر قابل توجهی در جستجو داشتند ، اما با الگوریتم RankBrain ، موتورهای جستجو هوشمندتر از قبل شدند.

با یافتن نرخ کلیک برای کلیدواژه‌ها از طریق سایت گوگل آنالیتیکس می‌توانید تست سئو و بررسی نرخ کلیک را برای کلیدواژه‌های وب‌سایتتان انجام دهید. برای رفع این مشکل آن صفحه‌هایی که محصولات معرفی شده در آن هیچ‌گونه فروشی حتی در طی سال نداشته‌اند را حذف کنید. اجازه بدهد که فضای اضافی که این صفحه‌ها اشغال کردند و سودی ندارند آزاد شود. برای اینکه بدانید هر صفحه چقدر ترافیک داشته است می‌توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. بین طول آدرس صفحه (URL) و رتبه آن در گوگل رابطه مستقیم وجود دارد در صورتی که آدرس صفحه‌ها کوتاه و شامل کلمه کلیدی باشد گوگل رتبه بهتری به آن صفحه‌ها می‌دهد.

وب سایت‌های خبری، آموزشی و سایر محتوا مهم‌ترین منبع درآمد آن‌ها از طریق وب سایت به‌واسطۀ تبلیغات است اما درآمد یک وب سایت فروشگاهی به‌واسطۀ فروش محصولاتی است که از طریق سایت انجام می‌شود. عنوان صفحه (title) بدلیل تاثیری که روی نرخ کلیک صفحه در نتایج جستجو می‌گذارد دارای اهمیت فراوانی در سئو فروشگاهی است زیرا به کاربر و موتورهای جستجو درباره محتوای صفحه اطلاعات ارائه می‌دهد. عنوان صفحه بهینه سازی شده باید خلاصه، گویا و شامل کلمات کلیدی بوده و بین ۵۵ تا ۶۰ کاراکتر باشد. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. پیج رنک یکی از اولین الگوریتم های گوگل است که لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کردند. با اجرای نکات ذکرشده و پایبندی به اصول سئو، می‌توانید رتبه وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید و فروش خود را افزایش دهید.

توجه کنید که اگر چنین پیشنهادی به مشتری ندهید، احتمال اینکه خودش این موارد را به صورت خودکار به سبدخرید خود اضافه کند، بسیار کمتر است. اما شما با یک پیشنهاد هوشمندانه در زمان مناسب،‌ می‌توانید احتمال فروش این آیتم‌ها را نیز افزایش دهید و در نتیجه مبلغ بیشتری از مشتری دریافت کنید. وبسایت ترب، یکی از پربازدیدترین سایت‌های ایران است که باعث می‌شود فروش زیادی را تجربه کنید. اتصال سایت به ترب هم اصلا سخت و دشوار نیست و به راحتی می‌توانید سایت خود را متصل کنید. اولین چیزی که به هر سایت فروشگاهی توصیه می‌کنم،‌ این است که هرچه سریع‌تر سایت خود را به ترب (و یا سایر وبسایت‌های واسط)‌ متصل کنند. یکی دیگر از روش‌های رایج کسب درآمد از طریق وبسایت،‌ معرفی و پروموت خدمات خود و جذب مشتری به صورت آنلاین است.

زمانی که سرعت وب سایت شما بهینه نبوده و ربات های گوگل و علاوه بر آنها کاربران، برای حضور در سایتتان با مشکل روبرو شوند، گوگل به این راحتی ها اجازه نمایش صفحات تان در نتایج را نمیدهد. این آخرین نقطه ای است که خریداران به منظور کسب و کار اینترنتی  به ان مراجعه می کنند. بنابراین ، بهینه سازی CTA یا کال تو اکشن اهمیت بیشتر نسبت به سایر روشهای جستجوگرها برای وب سایت کسب و کار اینترنتی شما دارد. همانطور که از نام آن پیداست ، عنوان یا عناوین تا حدودی توصیف کننده محتوا است. در سئوی فروشگاهی شما با استفاده ازکلمات کلیدی در کسب و کارتان ، شانس خودتان را برای جذب مخاطب بیشتر افزایش میدهید. در این مقاله ما نکاتی را درباره روش های منطبق با دانش روز جمع اوری کرده ایم .

با انتخاب صحیح کلمات مناسب و استفاده از آن‌ها کاربران راحت‌تر می‌توانند به وب سایت شما هدایت شوند. کلمات کلیدی بدست آمده از فرایند تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ سوخت مورد نیاز موشک سئو در طراحی استراتژی سئو سایت فروشگاهی و صعود در گوگل خواهد بود. لیست کلمات استخراج شده اهمیت زیادی در طراحی ساختار اطلاعاتی مناسب سایت فروشگاهی دارد. در ادامه درباره ساختار اطلاعاتی سایت فروشگاهی بیشتر توضیح خواهیم داد. به همین دلیل است که سئوی سایت فروشگاهی به شدت می‌تواند در موفقیت کسب و کار اینترنتی شما تاثیرگذار باشد.

بک لینک زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت دیگر تصمیم می‌گیرد به سایت شما ارجاع دهد. وقتی موتور جستجو می‌بیند که سایت‌های دیگر به محتوای شما ارجاع داده‌اند، فکر می‌کند که محتوای شما حتماً مفید و معتبر بوده است. موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان صفحاتی با محتوای ضعیف می‌شناسند و معمولا آن‌ها را نادیده می‌گیرند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید به موتورهای جستجو بفهمانید که این صفحات در واقع یک توالی از صفحات هستند که همگی به هم مرتبطند. معمولا صفحاتی که به عنوان زیرمجموعه‌ای از یک دسته‌بندی به شمار می‌روند بهتر است که در گوگل ایندکس شوند و گوگل قادر به تشخیص این صفحات از هم باشد.

لوکال سئو به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی، مانند “کافه‌های نزدیک من” یا “فروشگاه‌های لباس در یک شهر خاص”، بالاتر قرار گیرند. محتوا، مهره‌ی محوری هر استراتژی سئو است و نقشی حیاتی در جذب و نگه‌داشتن مشتریان دارد. محتوای باکیفیت و مرتبط نه تنها به سایت کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه‌های بالاتری کسب کند، بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان عمل می‌کند. محتوای خوب می‌تواند ترافیک وب‌سایت را افزایش دهد، اعتبار برند را تقویت کند و در نهایت به افزایش فروش منجر شود. در ادامه یک راهنمای کامل و کاربردی آورده‌ایم تا بتوانید با اجرای آن، رتبه‌بندی سایت فروشگاهی خود را ارتقا دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

در واقع تا وقتی سایت‌تان را در این ابزار ثبت نکنید، گوگل آن را خیلی جدی نمی‌گیرد. همینطور این ابزار به شما کمک زیادی در سئو کردن سایت فروشگاهی‌تان می‌کند. این کار هم برای کاربران مفید است و هم به موتورهای جستجو کمک می‌کند که صفحات محصولات شما را بهتر بشناسند. زیاد بودن تعداد محصولات در سایت‌های فروشگاهی باعث می‌شود تا تعدادی از صفحات در سایت یتیم بشوند که همین موضوع موتورهای جستجو را در هنگام کرال کردن در صفحات با مشکل روبه‌رو می‌سازد. شما می‌توانید با سئوی فروشگاه خود بر اساس آن دسته از کلمات کلیدی که با موقعیت جغرافیایی شما مرتبط است تعداد مشتریان وب سایت را ارتقاء بدهید. به‌طورکلی برای آن دسته از وب‌سایت‌هایی که دارای تعداد زیادی محصول هستند این قسمت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اگر مدل کسب درآمد وبسایت شما بر پایه تبلیغات و افیلیت مارکتینگ نیست، قطعا به اجرای درست این تکنیک نیاز دارید و در واقع این تکنیک برای شما بسیار مفید خواهد بود. در ۴ مدل درآمدی ذکر شده، کاربر برای پرداخت پول به شما، درنهایت وارد یک صفحه پرداخت خواهد شد. چه بخواهید دوره آموزشی بفروشید، چه یک محصول فیزیکی و حتی یک سرویس آنلاین. یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند فروش وبسایت فروشگاهی شما را بسیار افزایش دهد، این است که الگوی سفارشات مشتری‌های خود را تحت نظر قرار دهید. به تجربه و با قطعیت ۱۰۰٪ می‌توانم بگویم که استفاده از سیستمی برای بازیابی و ریکاوری سبدخریدهای رهاشده (Cart Abandonment)، موثرترین استراتژی و تکنیک برای افزایش فروش سایت‌های فروشگاه اینترنتی است.

فهرست سازی کلمات کلیدی هم معنی و هم خانواده ،  زمینه های استفاده از کلمه کلیدی و جایگذاری مناسب ان را فراهم می کند. کلمات کلیدی LSI امکان استفاده از کلمات کلیدی طولانی  را  فراهم می کند. رتبه بالای سایت در نتایج جستجو به اعتبار برند شما افزوده و اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. تحلیل مستمر عملکرد وب‌سایت و به‌روزرسانی استراتژی‌ها بر اساس داده‌ها و تغییرات الگوریتم‌های موتور جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console می‌توانند در این زمینه بسیار مفید باشند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. خوشبختانه راه‌هایی برای جلوگیری از ایجاد محتوای ضعیف وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. این به این معنی است که اگر با داشتن تنها یک سرور امکان کاهش سرعت یا حتی کرَش کردن سایت در زمان اوج ترافیک وجود داشت، با استفاده از یک CDN، حتی حجم‌های بالای ترافیک تهدیدی برای سایتتان نخواهند بود. شما می‌توانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید. اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید.

بهینه‌سازی عنوان‌ها و توضیحات محصول می‌تواند نرخ کلیک و تجربه کاربری را بهبود بخشد. “Nike” با بهینه‌سازی صفحات محصولات سفارشی خود، 15 درصد رشد فروش تجربه کرد. “Toys R Us” به دلیل محتوای ناقص و متا توضیحات ضعیف، نتوانست مشتریان بالقوه خود را جذب کند. ابزارهایی مانند ahrefs ،semrush ،moz ،Ubersuggest و kwfinder در بهینه سازی سایت بسیار کمک کننده هستند. در آموزش سئو سایت فروشگاهی نحوه کار با این ابزارها و کاربرد آن‌ها در افزایش میزان فروش را فراخواهید گرفت. از تفاوت‌های دیگر سایت‌های فروشگاهی تعداد بالای محصولات است که ویژگی‌های بسیار مشابهی دارند و ربات‌های جستجو آن‌ها را به عنوان محتواهای تکراری تشخیص می‌دهند که باعث افت رتبه سایت می‌شوند.

اگر وب سایت شما شامل تعداد زیادی از محصولات متنوع است، سئوی سایت فروشگاهی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. امروزه مردم بیشتر از اینکه از طریق تبلیغات جذب محصولات شوند به مقالات و موضوعاتی که پیرامون محصولات جدید ارائه می‌شود، توجه می‌کنند. Informational Keywords اصلاحی است که در یافتن کلمات کلیدی می‌تواند بسیار کار ساز باشد. این عبارت به معنای اطلاعاتی است که بهترین کلمه کلیدی را به ما معرفی می‌کند. مثلاً عبارت «چگونه به آسانی کاغذ دیواری اتاق را عوض کنیم؟» یک Informational Keywords است که می‌توان کلمه کلیدی تعویض آسان کاغذ دیواری را از آن استخراج کرد. البته در سایت‌های فروشگاهی باید برای سئو محصولات فروشگاه از این اطلاعات کلمه مرتبط با محصولات خود را استخراج کرد مانند خرید کاغذ دیواری.

تحلیل داده‌ها همچنین به شناسایی روندهای جدید در بازار و تغییرات در رفتار جستجوی کاربران کمک می‌کند که این امر به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های سئو خود را به‌روز نگه دارند. در دنیای دیجیتال امروز، داده‌ها اطلاعات ارزشمندی در مورد رفتار کاربران، کارایی کلمات کلیدی، اثربخشی محتوا و بسیاری جنبه‌های دیگر ارائه می‌دهند. تحلیل این داده‌ها به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا درک بهتری از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشند و فرصت‌های بهینه‌سازی را شناسایی کنند. این چک‌ لیست سئو به فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند تا با رعایت اصول بهینه‌سازی، ترافیک مرتبط جذب کرده، تجربه کاربری بهتری فراهم آورند و در نتیجه، فروش خود را افزایش دهند. این مقاله شامل آمار و مثال‌هایی از موفقیت و شکست برندهای مختلف در اجرای این اصول است.

همین اول کار این را بگویم که اگر حتی سالها بدون ساخت بک لینک (لینک هایی که سایت های دیگر به سایت شما داده میشود) فعالیت سایتتان را جلو ببرید، هیچ اتفاق بدی نمی افتد. بردکرامب ها همان لینک هایی هستند که به کاربران سایت شما نشان میدهند در حال حاضر دقیقا در چه صفحه ای هستند و چه مسیری از دسته بندی ها در پشت سرشان قرار دارد. مثلا اگر در مقاله سئو خارجی هستند، لینک های برد کرامب به آنها نشان میدهند که آنها در حال حاضر در مقاله سئو خارجی، از دسته بندی سئو سایت و در نهایت از وبلاگ قرار گرفته اند. علاوه بر این محصولات و مقالات سایت شما باید به طور منظم و به بهترین شکل ممکن، در دسته بندی های مختلف قرار گرفته تا کاربر بتواند در زمان کوتاه، به هدف نهایی اشت برسد. به عنوان نمونه سایت دیجی کالا به بهترین شکل ممکن محصولات سایت خودش را دسته بندی کرده تا کاربران را راحت به آنها دسترسی داشته باشند.

از آنجا که هدف‌نهایی شما احتمالا فروش بیشتر قهوه خرد کن مولینکس است، غریزه شما می‌گوید که باید یک مطلب در وبلاگ با دسته بندی «قهوه خرد کن مولینکس» ساخت که در آن تمام محصولات مرتبط به فروش برسد. اما این یک راهبرد نادرست است، زیرا آنچه که کاربران به دنبالش هستند، چنین چیزی نیست. به عبارت دیگر، نیت و هدف آن‌ها از جستجوی این کلیدواژه خرید این محصول است. مخاطبان شما و گوگل به توضیحات کافی محصولات که بهترین ابزار برای کسب اطلاع از محصول است، اهمیت زیادی می‌دهند. سعی کنید هرگونه اطلاعاتی که می‌تواند به انتخاب مشتریان کمک کند را در بخش توضیحات محصول درج نمایید. استفاده از اعداد در نام دامنه، گرچه ممکن است به نظر جذاب یا مرتبط با موضوع سایت به نظر برسد؛ اما می‌تواند نشانه‌هایی از یک سایت اسپم را به همراه داشته باشد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/